{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.263 visninger | Oprettet:

hvilken bølle mc skal man vælge.. :-) {{forumTopicSubject}}

da jeg er kommet frem til at mit kørepap er i overhængende fare for at forsvinde, når jeg er ude og lufte min gixxer, er et redikalt stilskifte nødvendigt...

har prøvet den tilbagelænet stil med min m1800, men da den hverken kan dreje eller bremse (sammenlignet til hvad jeg er vant til, så den måtte videre) smiley

så er kommet frem til at det skal være noget bøllejern i form af en motard....

men føler mig sq som en rookie på det område, trods lidt erfaring på ryggen af en mc...

har så småt set på de her 2, som et par gode muligheder

KTM 690 SMC-R

Aprilia Dorsoduro 750 ABS

har sikkert overset en åbenlys konkurrent eller 2, så vil gerne høre hvad er godt og skidt ved dem..

kørselsbehovet er en 4000 km om året, og max 200 km ture og kun for sjov.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken bølle mc skal man vælge.. :-)
  • #1   28. sep 2012 Ha.. sikke nogle tunge baljer smiley

    En husaberg 650'er.. så bliver det ikke mere bølle-jern.. 60+ HK på hjulet og 119 kg fuldt køreklar.. ..


  • #2   28. sep 2012 Personligt ville jeg nok nakke KTM´en

    Super lækker ged.

    Mvh
    ™ - Hells - Rider - ™


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #3   28. sep 2012 Det skifte du overvejer, er ikke løsningen på dit problem.

    Det bliver bare en anden slags forseelse der koster dig kortet. smiley


  • #4   28. sep 2012 tag ud og prøv en Triumph street triple 675 108hk og 167 kg den har meget fine køreegnskaber.
    3 cyl.
    2 hjul
    1 idiot.


  • #5   28. sep 2012 Kender ikke Apriliaen udover udseende, men har selv en 690´er enduro
    Sprød motor med masser af power. Man tror det er løgn. Nemme at give lidt mere power ved at åbne luftfilterkassen og skifte potten.
    3 mappings afhængig af kørestil (vist kun på enduroen, er lidt usikker)
    Cyklen er intet problem at køre på i længere tid eller lange stræk på fx motorvej, som motards som fx EXC, Husaberg ikke er så egnede til.
    Lange service intervaller og en yderst yderst slidstærk motor:
    50.000km test her:
    http://www.motorradonline.de/dauertests/dauertest-abschlussbilanz-ktm-690-sm/269735

    Den er noget tungere end fx en EXC, men når den først kører er det ikke noget man mærker. Den er enorm letkørt. Det giver en væsentlig bedre komfort og følelse af at man har en mc mellem benene. Ballade kan den sagtens bruges til smiley Det er op til humøret. Den indbyder til at tæve smiley

    Umiddelbart er Dorsoduroen en mega motard med de 186kg og større mtor. KTM er under 140kg!
    Så find ud af hvad du er til.. Men lad dig ikke skræmme af de kun 140kg og 650ccm. Det er rigelig med smæk i den KTM. Og den kan nemt køre de store veje uden at man bliver træt eller føler man savner power. Til gengæld er den superletkørt og vanvittig hurtig fx i byen!


  • #6   28. sep 2012 Sajmon har ret.. lysten til at køre som en komplet idiot på en supermotard er meget større end på et R-jern..

  • #7   28. sep 2012 Du kunne også overveje en Ducati Monster 900M. De gange jeg har kørt på sådan en kommer smilet altid frem - jeg vil også betegne den som en bølle MC

  • #8   28. sep 2012 jamen for satan.. smiley så kan jeg jo ligeså godt beholde min gixxer og så købe en bølle ged oven i...

    så er jeg helgarderet i at miste pappet.. smiley

    hælder mest til ktmèn.. så må lige lige ud og ha fundet sådan en og lige vende en lille time på.. smiley


  • #10   28. sep 2012 Nej, snup du bare sådan en motard, men tænk over hvor du kører.. fordi på en R-maskiner der kører du på landeveje/motorveje og bliver nemt set.. på en motard så vælg en øde legeplads, en p-plads om søndagen, industrikvarter mm.. det var sådan jeg gjorde, det tiltrækker meget mindre opmærksomhed..

  • #11   28. sep 2012 Husquarna Nuda er uden tvivl min drømme legekværn:
    http://www.magacin.dk/motorcykler/sukkersoede-droemme/ar3299/

    Men Street Triple klarer sig nu også fint:-)


  • #12   28. sep 2012 apriliaen syntes jeg var rigtig fed prøvede en en weekend og den køre super godt dog lidt tung til eketrem motard kørelses, men super underholdene og andvendelig til længere strækninger, og så syntes jeg den er monster fed. smiley

  • #13   28. sep 2012 Jeg husker stadigvæk min første tur på en 690SM...
    Dengang da de kom var de lidt bøvlede i motorstyringen, men det er fixet nu.

    Husa er den fede bølle.. men ikke til 200km ture...

    Seb...
    Du ved.. .uden billeder findes din 690er ikke... (jeg vil se ;O))


  • #14   28. sep 2012 Jeg har engang set et billede af Sebs 690'er. Men jeg har ham nu også mistænkt for bare at have fundet det på nettet et sted smiley

  • #15   28. sep 2012 i 08 eller var det 07 havde MX-shop en dag med hele KTM´s program som demo cykler (pånær 1190´eren).
    Vi var 3 gutter derude fra kl 10. De næste 3 personer ud over os kom først kl 12 smiley Så der blev kørt en masse sjovt hele dagen indtil der sernere ved 14 tiden begyndte at komme flere folk.
    Jeg husker at jeg prøvede SM´eren. Den der mammut lignende ting. Den var jeg ikke begejstret for dengang. Jeg husker at den var meget sjov, men tung og lange i gearene (hvilken gjorde at den ikke føltes så bølle agtig), samt at den virkede som om den manglede en ordentlig justering på en bænk, dvs meget "grov" i motorgangen.

    Det er absolut ikke det indtryk jeg har af 690 enduroen der står herhjemme. Den er endda læsset til med knap 20kg ekstra i det rallykit der sidder på. Motor er sprød, og meget let at dosere, også på advanced map. Der er mere end rigelig power i fra standard. Jeg overvejer at sætte min op som standard og pille akrapovic systemmet af og lukke luftfilterkassen igen. Eneste minus ved det er bare det koster knap 10kg mere på cyklen, da den originale vejer meget. Til gengæld siger den intet med original potten! man hører kun motorens bevægelse og indsugningen. Den ligger klippestabilt på de lige stræk og styrer lynhurtigt. En EXC bliver det ikke, men nærmere en blanding en 640 og en 525. Til gengæld er 200km intet problem.

    Nu er det her jo en gadetråd, men jeg er sikker på at Nicky ender med at sætte knopdæk på den hvis han napper en... Den er super til terræn, men den er noget tungere at tumle med end alt der står EXC på smiley Så de helt snævre spor kræver sin mand og form! Jeg regner med at der næste år skal stå en EXC´er her også til de snævre ting. 2 takt eller 4 takt vides ikke endnu.

    Billeder kommer smiley Skal nok få den oprettet.
    Mathias det var det også smiley det var sælgerens billede fra hans annonce smiley


  • #18   28. sep 2012 "men eftersom hensigten alligevel ikke er at stå og skrue og skifte olie hele tiden er dorsoduroen et helt perfekt kompromis for mit vedkommende."

    Hvilken maskine tænker du på?
    En KTM 690SM har ret lange serviceintervaller...


  • #19   28. sep 2012 KTM 690 er inden for samme kategori. Ikke ret meget skruen og olieskift sammenlignet med de mere hardcore motards. Olieskift / ventiltjek mellem 6000km og 10000km afhængig af årgang og model.. Det er ihvertfald hvad jeg har kunne studse mig frem til på nettet smiley

  • #20   28. sep 2012 Jeg stod i samme problem som dig. Og da jeg har haft stort set alle typer cykler udover en motard, så fandt jeg sådan et pragteksemplar.

    Bøllemaskine JA, meget endda... Du kører på ingen måde pænere på en motard end på en superbike, tværtimod så fristes man, af ukendte årsager, til at køre som en hjernedød idiot.. Men det er derudover megasjovt at køre på. meget sjovere end alt andet smiley


  • #21   28. sep 2012 Og du kan sagtens købe en hårdtpumpet 1 stamper, uden at være totalt nervøs for service hele tiden.. Folk overdriver en smule.. Olie for hver 1000km og ventiljustering 3000-5000km.. Nyt stempel hvis den, som alle andre, pludselig ikke kan trække og hvis den føles blød og smøragtigt, når du kickstarter den..

    5000km på en motard er fandme også langt btw.

    Selv er jeg lidt vild med en Tiger 800, den kører overalt http://youtu.be/aTvYAcJOx3s


  • #22   28. sep 2012 vi var 3 kammerater der ville ha noget mindre vildt , pga af kort og familie, så vi købte hver en dt175 ,så kan det ikke blive mere tamt vel ??
    men men , den kan også køres råddent , og nu har jeg ingen mc , men pønser på en banemc. måske er det løsningen på dit problem også ?


  • #24   28. sep 2012 Sebastian. N Du skal være klar over at en del af de mange hårdtpumpede motards har det med at brække sig i motoren på et eller andet tidspunkt. Det er altså ikke altid bare lige at skifte olie og stemplet ind imellem. EXC motoren er en af de få motorer der holder rimelig hæderligt. Henrik nævner også Yamaha WR motoren i en anden tråd. Så kan du selv regne ud hvordan de sidste er mht holdbarhed. De skal altså hovedrenoveres indimellem og er man uheldig, så brækker de sig også indimellem. Tag evt at google på Husaberg, aprilia, og husqvarna motards motorerne og se hvad folk har af erfaringer med de pågældende motorer.. De er ikke helt så skudsikre som man kunne ønske sig smiley Men der er mange af motorerne som holder men også rigtig mange der ikke gør. 15k km er mange km for en hårdtpumpet 1 cyllindret motor, der er lavet til race! Omvendt ligger man ikke og kører så mange km årligt på sådan en motard, da de lange stræk streges af turene

    Mht cykler der kører overalt smiley Det er op til føreren. Lad dig ikke narre af en flot klippet film. Der er cykler der er meget mere velegnet til det en Tigeren smiley Jeg ville gå efter ALT andet end noget der vejer over 200kg hvis jeg skulle kunne køre overalt. Det kræver sin mand at tumle 200kg i terræn. BMW 650, KTM 690 og lignende er vejen frem
    Ham jeg købte min 690´er af er en Svensk motorcykel journalist. Da han kom med min 690´er stod der en 800 Tiger bag hans trailer. Den havde han testet over de sidste par uger. Han var ikke ret begejstret for den andre steder end på vejen smiley


  • #25   28. sep 2012 Forskellen på at vælte med en EXC i terræn kontra min 690´er, er at du med EXC´en kan vælte / køre fast en 10 gange uden at blive træt af at få den kørende igen. På 690´eren taler vi en 3-4 gange.. Så kan du selv regne ud hvor mange gange man gider at køre fast eller rejse en Tiger 800 på 200kg op smiley

    Beklager offtopic


  • #27   28. sep 2012 NIcky behold din gixxer og lav den om til en streetfighter:) Så har du poweren til at kører fra .. babu og spass_D

  • #28   28. sep 2012 Har samme problem som trådstarter. En Suzuki DRZ400SM har få farten ned, men kører den alligevel så råddent i byen at pappet konstant er i fare. Tror ikke der er muligt at finde en sjov mc man ikke leger for hårdt med.

  • #29   28. sep 2012 en 125 yamaha dt luftkølet, så kan du kun miste pappet i byen:-D

  • #31   1. okt 2012 Pappet mister du lige meget hvad mc du kører på men en 900 monster med åbne potter.
    170+ føles som om du blæser af, så det med at køre rigtig stærkt er ikke sjovt.
    Masser af dejlig bund og så lyder den som om torden guden Thor, får den for hårdt i røven!!
    Mere bølle bliver det ikke i farven rød smiley


  • #32   2. okt 2012 Honda cb600 hornet.. Uden kåbe så du ikke kører så stærkt, og så er den fin til bølle kørsel

  • #34   3. okt 2012 Man bliver ihvertfald knap så fristet til køre stærkt på den, og så er den hyggelig at cruise på også..

  • #35   3. okt 2012 dejligt at se at jeg ikke er helt galt på den...

    og sebastian.. du har sq givet mig noget at tænke over...

    men nu er opgaven at finde en ktm 690 at prøve køre... det kan jo stadig være det slet ikke er mig alligevel.. smiley


  • #36   3. okt 2012 smiley
    Sådan en 690 er kræs! perfekt til vejen..
    Man kan køre langt på den uden at blive ødelagt og en har lange service intervaller.
    Den går også på bane, men er det ren baneræs så skal der noget lettere til

    Læs evt diverse tests af 690´eren


  • #37   3. okt 2012 Ikk så meget snak Nap en Buell ............ Naked model
    Den kan det hele : Pisse sjov , godt bundtræk , og så kan man man faktisk også bruge den til længere ture. Jeg kørte knap 9000 km på 5 uger i Us i 09 på min uden en eneste gang at ha ondt :-))


  • #38   3. okt 2012 Byttede min RF af samme grund .............. kørekort !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentér på:
hvilken bølle mc skal man vælge.. :-)

Annonce